ČSSD je ve vedení Jihomoravského kraje dvanáct let. V kampani chce připomenout úspěchy a představit vizi pro další období

Sociální demokracie se již od roku 2008 podílí na správě Jihomoravského kraje. V předvolební kampani se chce strana profilovat jako tým lidí, který úzce spolupracuje s úspěšnými starosty a místostarosty z komunálního prostředí, má s krajskou politikou dlouholeté zkušenosti a dokázal Jihomoravský kraj dostat z hlediska hospodaření na absolutní špičku v rámci České republiky.

Jižní Morava patří dlouhodobě mezi regiony, kde má sociální demokracie stabilní a nadprůměrnou podporu voličů. I proto je Jihomoravský kraj prvním regionem, který po vyhlášení celostátní kampaně navštívil a vyjádřil mu podporu předseda ČSSD Jan Hamáček.

Jihomoravský kraj patřil vždy mezi volebně nejúspěšnější kraje. Za dvanáct let, co jsme v jeho vedení, jsme dokázali posunout region mezi ty nejlepší v republice a já jsem na práci jihomoravských kolegů velmi hrdý. Věřím, že lidé naši práci pro kraj vnímají a vloží do nás svou důvěru i v říjnových volbách.“

Prioritou je zdravotnictví, sociální péče, doprava, životní prostředí a kultura

ČSSD se v kampani chce zaměřit především na ty oblasti, které v JMK už dlouhá léta spravuje, případně na témata, která jsou sociální demokracii dlouhodobě blízká. Patří mezi ně zdravotnictví, doprava, životní prostředí ve spojení se zemědělstvím, kultura, školství a sport a v neposlední řadě také sociální péče a rodinná politika. Tu má na starosti lídr kandidátky a náměstek hejtmana Marek Šlapal.

Věřím, že za dobu, co jsme součástí vedení Jihomoravského kraje, je za námi vidět velký kus dobře odvedené práce. Koncepčními kroky se nám podařilo vybudovat jedinečný a fungující sociální systém. Každoročně navyšujeme finanční prostředky do této oblasti, modernizujeme, rozšiřujeme a budujeme nové domovy pro seniory a zdravotně znevýhodněné občany včetně projektů sociálního a chráněného bydlení. V započaté práci bychom chtěli pokračovat, proto doufám, že nás voliči v říjnových volbách podpoří.“

Sociální demokracie nebude v předvolební kampani slibovat nesplnitelné. Chce lidem představit úspěšné projekty, o kterých možná ani netuší, že za jejich realizací stojí kraj. To potvrzuje i Roman Hanák, starosta Kobeřic u Brna a náměstek hejtmana pro oblast dopravy.

Jsme si dobře vědomi, že krajská politika není na první pohled tak dobře rozpoznatelná, jako například ta komunální. Proto chceme lidem vysvětlovat a ukázat, že ve spolupráci s desítkami našich úspěšných starostů se nám podařilo vybudovat mnoho skvělých projektů. Například v oblasti dopravy se jižní Morava stane prvním krajem v České republice s celkovým elektronickým odbavením cestujících v rámci regionální dopravy i městských doprav. Lidé budou moci za jízdné zaplatit pohodlně bezkontaktní kartou nebo si k ní přiřadit elektronickou předplatní jízdenku.“

Přes léto informační kampaň, volební na konci srpna

Kampaň jihomoravské sociální demokracie bude v mnoha ohledech jiná než v předchozích letech. ČSSD představí výsledky své dosavadní práce a přiblíží reálná témata, která v kraji rezonují. Informační kampaň bude probíhat již v letních měsících, ostrá fáze kampaně pak na konci srpna. Zároveň se vedení strany obrací na úspěšné starosty, místostarosty a podporovatele, kteří svým obcím, městům a regionům dobře rozumí a mají v nich silnou podporu. „V kampani klademe velký důraz na aktivizaci naší členské základny. Cítíme, že členové za námi stojí a do voleb jdeme jako silný a jednotný tým, jenž každodenní prací pomáhá dělat kraj lepším,“ uzavírá Břetislav Štefan, předseda krajského předsednictva ČSSD.